December

Birger ”Birre” Lind är Årets Nackabo 2021

För 23:e gången i ordningen har Nackaborna tillsammans nominerat och röstat fram sin favorit till titeln Årets Nackabo. Stort grattis Birger “Birre” Lind, ledare för hockeyskolan i Älta IF!

Birger flyttade till Älta för exakt 50 år sedan, samma år som Nacka blev kommun. Med en stor passion för ishockey blev det självklart att ägna mycket av sin tid åt att bidra till utvecklingen av föreningslivet i området. Något han har gjort ända sedan dess och fortfarande gör i allra högsta grad. Det är som omåttligt populär ledare för hockeyskolan inom Älta IF som han blev nominerad i årets tävlingsomgång, framhejad av föreningskollegor, glada barn och tacksamma föräldrar. Läs artikeln med vinnaren i Nacka Värmdö Posten.

Prisutdelning

Vid det årliga luciafirandet i Nacka Forum, den 13 december klockan 16.00, koras Birger Lind formellt som Årets Nackabo 2021. Prisutdelare är kommunstyrelsens ordförande Mats Gerdau tillsammans med Marie Larsson, centrumchef i Nacka Forum.

Om Årets Nackabo

Tävlingen Årets Nackabo arrangeras sedan 1999 som ett samarrangemang mellan Nacka kommun, Nacka Forum och Nacka Värmdö Posten.