Har du besvarat årets trygghetsenkät?

Är du en av Nackas invånare som har fått vår trygghetsenkät i brevlådan? Under hösten har en enkät skickats ut till 1800 Nackabor. Syftet med undersökningen är att få kunskap om vilka insatser som är uppskattade och vad som efterfrågas av medborgarna, vilket säkerställer den fortsatta goda utvecklingen av Nacka.

Nacka kommun prioriterar trygghetsfrågor högt och denna trygghetsenkät är en av flera insatser som genomförs för Nackabornas fortsatta trivsel. Den kunskap som enkätsvaren ger kommer att användas till att göra arbetet för ett tryggt och säkert Nacka ännu bättre. Det är därför viktigt att denna enkät besvaras.

Enkäten har tagits fram med hjälp av Stiftelsen Tryggare Sverige för att kunna kartlägga hur Nackaborna värderar sin egen trygghet utifrån sex områden bland annat:

• Ordningsstörningar i det egna bostadsområdet
  • Allmän oro över att utsättas för brott
  • Polisens agerande lokalt

Här finns mer information om hur Nacka kommun arbetar för ett tryggt och säkert Nacka.