Årets Nackabo 2022 är Annelie Brodén

För tjugofjärde gången i ordningen har Nackaborna nominerat och röstat fram sin favorit till titeln Årets Nackabo.

Årets vinnare är sannerligen en Orminge- legendar av rang. Under sina nästan 40 år i kassan på COOP har Annelie Brodén förmodligen träffat och samtalat med fler Nackabor än någon annan. Med sin stora kärlek och engagemang till jobbet och kollegorna har butiken varit hennes scen. Med små medel, ofta snabba och korta meningsutbyten i vardagen har hon för många varit en fast punkt i tillvaron. För ensamma personer har hon varit ett av få återkommande möten i vardagen.

Rekordmånga röstade

Årets startfält har varit ovanligt starkt och i omröstningen kom det in nästan 6000 röster. Med mer än 1000 rösters marginal till tvåan är Annelie den tydligaste vinnaren någonsin i tävlingens historia.

Tisdagen den 13 december klockan 15.15 koras Annelie Brodén officiellt av kommunstyrelsens ordförande Mats Gerdau, i samband med luciafirandet i Nacka Forum.

Årets Nackabo arrangeras av Nacka kommun i samarbete med Nacka Forum och Nacka Värmdö Posten.