Nacka visar sitt stöd till Ukraina

Idag är det ett år sedan Ryssland invaderade Ukraina. Nacka kommun vill visa sin solidaritet med Ukraina och dess befolkning och uppmärksammar årsdagen genom att bland annat lysa upp fotbollstältet på Nacka IP och tända marschaller utanför stadshuset.

Nacka kommun har sedan Rysslands invasion den 24 februari 2022 haft Ukrainas flagga hissad utanför stadshuset. För att visa vår solidaritet med Ukraina och dess befolkning uppmärksammar vi idag också årsdagen av invasionen. Det gör vi bland annat genom att lysa upp fotbollstältet på Nacka IP i blått och gult samt tända marschaller utanför stadshuset.

Fotbollstältet på Nacka IP kommer att vara upplyst från tidig morgon den 24 februari till kvällen samma dag.

fotbollstältet upplyst.jpg