Maj

Nacka kommun på andra plats i Sveriges friskaste företag

För sjätte året i rad utser Feelgood Sveriges friskaste företag och vinnare 2023 är RO-Gruppen. På andra plats finns Nacka kommun som ställt upp i utmärkelsen för andra gången.

Feelgood lyfter i motiveringen fram ”att Nacka kommun med sin tillitsbaserade och hälsofokuserade organisation skapar ett proaktiv och välstrukturerat arbetsmiljöarbete”. Här kan du läsa hela motiveringen.

Med Sveriges friskaste företag vill Feelgood inspirera och lyfta goda exempel på arbetsgivare som investerar i sina medarbetares livskvalitet och skapar en välmående och sund arbetsmiljö.

Årets vinnare blev byggföretaget RO-Gruppen - stort grattis!

Bakgrund till utmärkelsen

Företagshälsan Feelgood har granskat ett hundratal organisationers arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete, ledarskap, medarbetarskap och delaktighet samt hälsa och hållbart arbetsliv. Resultaten från medarbetarundersökningen och nivån på sjukfrånvaron har också granskats. Här kan du läsa mer om utmärkelsen och årets vinnare.