Vi föreslår att vi satsar på en gemensam sammanhållande ide för alla entréer. Det gör det lättare att förstå sammanhanget och poängen med den totala installationen. Varje station kan ha sin egen twist, men grunden är densamma.
Möjligtvis ett tunnelbane-T eller tåg som är visuellt högt upp i luften och syns från längre håll och från motorvägen, ev något flygande, på fasad eller uppsatt i flaggstång.
Byggaktörer i Sickla är Atrium Ljungberg, Balder och Oscar Properties.
Byggaktörer i Järla är PEAB, SSM och AlmEquity.
Byggaktörer i Nacka är Unibail-Rodamco och JM.
En av passagerna (syftet med upphöjningen) ligger på samma plats som T-uppgångarna i öster. Upphöjningen kommer genomföras i nära anslutning både avseende tid och plats. Aktiviteterna under byggtiden för T och Upphöjningen bör samspela för bästa effekt. . Det ger högre kvalitet, tydlighet, mervärden, visar att projekten samarbetar etc.
Sidan uppdaterades: