Granskning Bo 28:4

Ändring av detaljplan 71 och detaljplan 475, för fastigheten Bo 28:4, Värmdövägen 746 i Boo

En ny detaljplan tas nu fram för fastigheten Bo 28:4. Förslaget till ändring av detaljplanerna var under perioden 9 november 2022 till och med 30 november 2022 ute på samråd. Ni ges nu återigen möjlighet att lämna synpunkter på förslaget under planens granskningstid. Syftet med ändringen av detaljplanerna är att möjliggöra en utökad och mer flexibel byggrätt för småindustri och kontorsverksamhet. Ändringen syftar även till att åtgärda en planstridig utfart.

Förslaget till ändring av detaljplanerna överensstämmer med översiktsplanen.

Planchef beslutade, på delegation från miljö- och stadsbyggnadsnämnden, den 23 februari 2024 att detaljplanens genomförande inte kan antas medföra betydande miljöpåverkan.

Granskningstid

Miljö- och stadsbyggnadsnämnden har beslutat att sända rubricerat planförslag på granskning. Under tiden 29 februari 2024 till och med 21 mars 2024 finns planförslaget utställt för granskning.

Planhandlingar

Detaljplaneförslaget med tillhörande handlingar finns att läsa i sin helhet på Nacka kommuns webbsida: http://www.nacka.se/boobacken

Utställningslokaler

Detaljplaneförslaget finns tillgängligt för granskning i Nacka kommuns utställningshall i Nacka stadshus, Granitvägen 15, Nacka. Utställningshallen är öppen under stadshusets öppettider.

Upplysningar

Eventuella frågor om förslaget till planändring kan ställas till planarkitekt Carl Arvidsson telefon 070 – 431 89 15, e-post: carl.arvidsson@nacka.se

Synpunkter

Synpunkter på planförslaget lämnas till:

registrator.plan@nacka.se, skriv MSN 2021-00007 i ämnesraden.

eller till:

Nacka kommun
Planenheten MSN 2021-00007
131 81 Nacka

Eventuella synpunkter på förslaget till planändring ska skriftligen ha kommit in senast den 21 mars 2024. Den som inte framfört synpunkter på planförslaget senast under granskningstiden kan förlora rätten att senare överklaga beslut att anta detaljplanen.

Om en handling skickas via e-post behöver den inte samtidigt skickas på annat sätt.

Insända synpunkter blir offentliga handlingar och personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hantering av dina personuppgifter här: www.nacka.se/personuppgifter-planering

Planenheten
Carl Arvidsson, Planarkitekt