Kommunfullmäktige i Nacka kommun har den 15 december 2025, § 191 antagit detaljplanen.
Tillkännagivandet om justerat protokoll har den 19 december 2025 anslagits på kommunens anslagstavla.
Planenheten
Information om hur man överklagar kommunens beslut om att anta detaljplanen
Den som är missnöjd med kommunfullmäktiges beslut kan överklaga detta i brev eller mejl ställt till Nacka tingsrätt.
Brevet eller mejlet ska dock skickas eller lämnas till:
Nacka kommun
Planenheten KFKS 2018-00244
131 81 Nacka
Eller till
registrator.plan@nacka.se, ange KFKS 2018-00244 i ämnesraden.
Överklagandet måste ha kommit in Nacka kommun senast tre veckor från den dag då justering av protokollet med beslutet tillkännagivits på kommunens anslagstavla det vill säga senast den 11 januari 2026.
Endast den som senast under granskningstiden skriftligen framfört synpunkter som inte tillgodosetts får överklaga. Ett överklagande som inte kommit in i rätt tid får inte tas upp till prövning.
Av överklagandet ska framgå:
- vilket beslut som överklagas, till exempel genom att ange ärendets beteckning och beslutsdatum med paragrafnummer
- varför beslutet är felaktigt och hur det ska ändras
Det ska tydligt framgå av överklagandet vem det är som klagar. Namn, postadress/e-postadress och telefonnummer ska uppges. Du behöver inte uppge ditt personnummer.
Handlingar som du anser stöder din uppfattning ska skickas med.
Det går givetvis att anlita ett ombud som sköter överklagandet.
Sidan uppdaterades: