Augusti

Har du fått SCB:s medborgarundersökning i brevlådan?

Under vecka 34 kommer SCB, Statistikmyndigheten, skicka ut årets medborgarenkät till 1000 av Nackas invånare. I årets omgång deltar 137 kommuner och totalt kommer 178 754 personer ingå i urvalet. Du kommer ha möjlighet att svara via webben eller på papper.

Undersökningen handlar om hur det är att bo och leva i din kommun. Det är frivilligt att svara på enkäten, men genom att delta har du möjlighet att påverka utvecklingen i kommunen.

I medborgarundersökningen från 2021 svarade nästan alla tillfrågade Nackabor att Nacka är en bra plats att bo och leva på och att de tycker att kommunen sköter sina verksamheter på ett bra sätt. Här kan du läsa mer om medborgarundersökningen och ta del av Nackas resultat för 2021.

Om du har frågor om undersökningen kan du höra av dig via e-post till: scb.medborgarundersokningen@scb.se