Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Juridik-och kanslienheten

26 medarbetare

Nacka stadshus

Granitvägen 15

Anders Fredriksson

Anders Fredriksson

Enhetschef

Om enheten

Juridik- och kanslienheten tillhandahåller juridisk rådgivning, säkerhetssamordning, kommunledningsstöd, dataskyddsrådgivning samt beslutsstöd till nämnderna och kommunstyrelsen med utskott och kommunfullmäktige.

Juridik- och kanslienheten bidrar till rättssäkra och obyråkratiska arbetsmetoder genom att ge juridiskt stöd till förtroendevalda och medarbetare. Enheten ger ett effektivt beslutsstöd till nämnderna, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Enheten ansvarar för säkerhets- och brottsförebyggande frågor samt säkerställande av att kommunens funktioner fungerar så bra som möjligt i krissituationer. Därutöver ger enhetens medarbetare administrativt stöd till kommunledning och kommunalråd. Enheten ansvarar även för att tillhandahålla dataskyddsombud för nämnder och styrelser.

Enheten erbjuder:

BESLUTSSTÖD

JURIDISKT STÖD

DATASKYDD

KRIS- OCH SÄKERHETSSAMORDNING

Kommunledningsstöd (administrativt stöd till direktör och kommunalråd)

Sidan uppdaterades: