Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Det finns viktig information

Just nu är efterfrågan extra hög på ärenden hos Bygglovsenheten, vilket gör att du kan behöva vänta längre än vanligt på svar och besked från oss.

Mer information
Om Soc i Nacka

Synpunkter, klagomål och Lex Sarah

Har du synpunkter på Socialtjänsten? Vi tycker att det är värdefullt att få ta del av dina tankar, idéer eller klagomål – det ger oss en chans att bli bättre.

Alla tar emot

All personal inom Socialtjänsten tar emot synpunkter, klagomål och beröm. En synpunkt kan vara muntlig eller skriftlig. Den kan komma vid besök, formulär på nacka.se, telefonsamtal, brev eller e-post.

Information om hur du klagar

Du kan ringa till din handläggare, eller till kommunens växel, 08-718 80 00.
Du kan även skicka ditt klagomål via e-post till Socialtjänsten. Du kan skicka brev till Nacka kommun, 131 81 Nacka.

Det finns också särskilda blanketter i väntrum, hos receptionerna och hos handläggare.

Svarstid

Den som har lämnat kontaktuppgifter ska få ett svar inom 10 dagar.

Rapportering

Alla klagomål sammanställs och rapporteras till socialnämnden och äldrenämnden en gång om året.

Sidan uppdaterades: