Hoppa till innehåll

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Synpunkter, klagomål och Lex Sarah

Har du synpunkter på Socialtjänsten? Vi tycker att det är värdefullt att få ta del av dina tankar, idéer eller klagomål – det ger oss en chans att bli bättre.

Alla tar emot

All personal inom Socialtjänsten tar emot synpunkter, klagomål och beröm. En synpunkt kan vara muntlig eller skriftlig. Den kan komma vid besök, formulär på nacka.se, telefonsamtal, brev eller e-post.

Information om hur du klagar

Du kan ringa till din handläggare, eller till kommunens växel, 08-718 80 00.
Du kan även skicka ditt klagomål via e-post till Socialtjänsten. Du kan skicka brev till Nacka kommun, 131 81 Nacka.

Det finns också särskilda blanketter i väntrum, hos receptionerna och hos handläggare.

Svarstid

Den som har lämnat kontaktuppgifter ska få ett svar inom 10 dagar.

Rapportering

Alla klagomål sammanställs och rapporteras till socialnämnden och äldrenämnden en gång om året.

Sidan uppdaterades:

Mitt Nacka

Skriv in din gatuadress ovan så får du:

  • Upptäcka spännande evenemang i ditt närområde.