Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Det finns viktig information

Akut uppdatering i SDK (säker digital kommunikation)

Läs mer...
Föreningsbidrag

Föreningsbidrag för pensionärsföreningar

Pensionärsföreningar i Nacka kan ansöka om ekonomiskt bidrag för sin verksamhet.

Hur söker man bidrag till pensionärsföreningar?

För att söka föreningsbidrag till pensionärsföreningar från äldrenämnden ska ansökan göras digitalt. Det görs i Nacka kommuns boknings- och bidragssystem.

Ansökan ska vara inkommen senast 1 november.
Bidraget grundar sig på uppgifter om medlemsantal per den 31 augusti innevarande år. Till ansökan ska redovisning för senast genomförda verksamhetsår bifogas.

Ansök om föreningsbidrag för pensionärsföreningar

Instruktioner

Har föreningen ansökt om bidrag tidigare år?

  1. Klicka på "Mina sidor".
  2. Logga in med BankID.
  3. Följ instruktionerna.

Är det första gången föreningen ansöker om föreningsbidrag?

  1. Klicka på "Ny förening".
  2. Följ instruktionerna.
  3. Fyll i uppgifterna.
  4. En bekräftelse kommer via e-post när handläggare lagt in föreningen i systemet. Därefter kan föreningen ansöka om bidrag.

Mer information om hur ni söker bidrag finns här.

När betalas bidraget ut?

Föreningsbidraget beviljas efter den riktlinje som äldrenämnden faställt. Ladda ner socialnämndens och äldrenämndens gemensamma riktlinje här (PDF-dokument, 172 kB)

Vi ger besked om bidraget beviljas eller avslås efter nämndsammanträden i december månad.
Bidraget betalas sedan ut i början av nästa år.

Har du frågor?

Hör av dig till oss via e-post kos@nacka.se

Sidan uppdaterades: