Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Föreningsbidrag för pensionärer

Pensionärsföreningar i Nacka kan ansöka om ekonomiskt bidrag för sin verksamhet.

Hur söker man bidrag till pensionärsföreningar?

För att söka föreningsbidrag till pensionärsföreningar från äldrenämnden ska ansökan göras digitalt. Det görs i Nacka kommuns boknings- och bidragssystem Actor Smart Book.

Ansökan ska vara inkommen senast 31 mars.

Bidraget grundar sig på uppgifterna avseende föregående år. Till ansökan ska redovisning för senast genomförda verksamhetsår bifogas.

Ansök om föreningsbidrag för pensionärsföreningar

Instruktioner

Har föreningen ansökt om bidrag tidigare år?

  1. Klicka på "Mina sidor"
  2. Logga in med BankID
  3. Följ instruktionerna

Är det första gången föreningen ansöker om föreningsbidrag?

  1. Klicka på "Ny förening"
  2. Följ instruktionerna.
  3. Fyll i uppgifterna.
  4. En bekräftelse kommer via e-post när handläggare lagt in föreningen i systemet. Därefter kan föreningen ansöka om bidrag.

Mer information om hur ni söker bidrag finns här.

När betalas bidraget ut?

Föreningsbidraget beviljas efter de riktlinjer som äldrenämnden faställt, här hittar du äldrenämndens riktlinjer för föreningsbidrag till pensionärsföreningar (PDF-dokument, 107 kB)Vi ger besked om bidraget beviljas eller avslås efter nämndsammanträden i maj månad. Bidraget betalas ut i juni månad.

Har du frågor?

Hör av dig till oss via e-post kvo@nacka.se

Sidan uppdaterades: