På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
Akut uppdatering i SDK (säker digital kommunikation)
Läs mer...Pensionärsföreningar i Nacka kan ansöka om ekonomiskt bidrag för sin verksamhet.
För att söka föreningsbidrag till pensionärsföreningar från äldrenämnden ska ansökan göras digitalt. Det görs i Nacka kommuns boknings- och bidragssystem.
Ansökan ska vara inkommen senast 1 november.
Bidraget grundar sig på uppgifter om medlemsantal per den 31 augusti innevarande år. Till ansökan ska redovisning för senast genomförda verksamhetsår bifogas.
Har föreningen ansökt om bidrag tidigare år?
Är det första gången föreningen ansöker om föreningsbidrag?
Mer information om hur ni söker bidrag finns här.
Föreningsbidraget beviljas efter den riktlinje som äldrenämnden faställt. Ladda ner socialnämndens och äldrenämndens gemensamma riktlinje här (PDF-dokument, 172 kB)
Vi ger besked om bidraget beviljas eller avslås efter nämndsammanträden i december månad.
Bidraget betalas sedan ut i början av nästa år.
Hör av dig till oss via e-post kos@nacka.se
Sidan uppdaterades: