Från den här sidan kan du hämta de informationsblad i Restaurangboxen som gäller ansökningar och anmälningar, kopplade till ditt serveringstillstånd.
När vi uppdaterar informationsblad som du fått med boxen kan du alltid hitta den senaste versionen här.
Informationsblad:
Inledning (PDF-dokument, 501 kB)
Inloggning till e-tjänsterna (PDF-dokument, 513 kB)
Tillfälligt tillstånd - ansökningsprocessen (PDF-dokument, 501 kB)
Bolagsändringar (PDF-dokument, 513 kB)
Ändringar i ert tillstånd (PDF-dokument, 514 kB)
Alla blad samlade (PDF-dokument)
Informationen här nedan motsvarar den som finns på bladen.
Använd gärna våra e-tjänster när du behöver ansöka, ändra eller anmäla
om något.
Du som har serveringstillstånd i Nacka kommun kan få en inloggning för
att sköta allt kring din restaurang. Hör av dig till alkoholhandläggarna - se kontaktlänken ovan!
Du måste vara firmatecknare för att få inloggningsuppgifter. Du
som är firmatecknare kan också ge någon annan i uppdrag att sköta det som rör företagets
serveringstillstånd. Då behövs en fullmakt. I boxen finns ett exempel på hur fullmakten ser ut.
Här finns fullmaktsblankett för den som ska sköta tjänsterna.
Vid mindre förändringar behöver du göra en anmälan till kommunen. Exempel på ändringar:
Bra att tänka på vid alla typer av förändringar: Ibland kan ni behöva ansöka om offentligt tillstånd från polisen.
Information om aktuella avgifter - se Avgifter för tillstånd och anmälningar
Sidan uppdaterades: