Hoppa till innehåll

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Trygghetslarm och hemtjänst nattetid

Trygghetslarm

Ett trygghetslarm innebär att du alltid dygnet runt, kan påkalla hjälp med brådskande personlig omvårdnad eller omsorg som inte kan vänta. För akuta sjukvårdsinsatser - ring 112!

När du använder trygghetslarmet är det Larmpatrullen som kommer.

Trygghetslarmet bärs på armen som ett klockarmband eller som ett halsband. Kontakt med larmcentral sker via den högtalartelefon som installerats hos dig av larmpatrullen.

Vem kan få trygghetslarm?

Personer som behöver hjälp, som inte går att planera i förväg, exempelvis riskerar att ramla eller har påtaglig oro för att sådant händer kan få trygghetslarm. För att få trygghetslarm behövs ett biståndsbeslut, som fattas av socialtjänstens äldreenhet.

Om larmpatrullen får flera larm samtidigt prioriteras människor med hjärtproblem, de som fallit i bostaden, eller situationer då det är svårt att fastställa vad som har orsakat larmet. Det kan vid sådana tillfällen hända att andra får vänta lite längre på hjälp.

I samband med installation av trygghetslarm måste du lämna en uppsättning nycklar även till säkerhetslås och till din entre/portlås, till kommunens larmpatrull, så att de kan komma in när du behöver hjälp.

kontaktuppgifter LARMPATRULL

Telefon: 08-718 77 46, telefonsvarare, lämna namn och telefon nummer så blir du kontaktad.
Fax: 08-718 87 52
E-post: larmpatrullen@nacka.se

Hemtjänst nattetid

Hemtjänstinsatser under nattetid, det vill säga mellan klockan 22.30-07.30, utförs av Nattpatrullen (kommunal regi).

kontaktuppgifter NATTPATRULL

Telefon: 08-718 77 46, telefonsvarare, lämna namn och telefon nummer så blir du kontaktad.
Fax: 08-718 87 52
E-post: nattpatrullen@nacka.se

Sidan uppdaterades:

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.