Som medarbetare i Nacka kommun berörs du dagligen av digitalisering och IT på olika sätt. Till exempel behöver vi alla förhålla oss till områden som IT-säkerhet och informationssäkerhet i vårt dagliga arbete. Vi behöver också alla följa utvecklingen och bygga på vår kompetens på områden som rör digitalisering, så att vi som kommun kan se till att vi nyttjar digitalisering till dess fulla potential.
Är du chef och ansvarar för dina medarbetares digitala arbetsmiljö behöver du dessutombeställa och följa upp de IT-tjänster ni behöver för ert dagliga arbete.
Här har vi samlat information och stöd för att du som medarbetare ska kunna jobba smart digitalt!
Nu blir det enklare för alla som jobbar i Nacka kommun att känna sig trygga när de rör sig i IT-miljön. Till deras hjälp finns ett nytt dokument som tar upp ämnen som lagring av dokument, internetuppkoppling, säkra lösenord och allt som behövs för att ta ansvar för vår gemensamma IT-miljö.
Varje år mäter vi den digitala mognaden hos kommunens medarbetare. Mätningen ger oss en tydlig bild av vår organisations samlade digitala mognad - en av tre viktiga delar av digitaliseringsindex, som vi mäter och följer upp för att tillsammans kunna förändra och förbättra i alla steg för att bli framgångsrika i vår digitalisering.
Sidan uppdaterades: