Som medarbetare i Nacka kommun berörs du dagligen av digitalisering och IT på olika sätt. Till exempel behöver vi alla förhålla oss till områden som IT-säkerhet och informationssäkerhet i vårt dagliga arbete. Vi behöver också alla följa utvecklingen och bygga på vår kompetens på områden som rör digitalisering, så att vi som kommun kan se till att vi nyttjar digitalisering till dess fulla potential.
Är du chef och ansvarar för dina medarbetares digitala arbetsmiljö behöver du dessutombeställa och följa upp de IT-tjänster ni behöver för ert dagliga arbete.
Här har vi samlat information och stöd för att du som medarbetare ska kunna jobba smart digitalt!
Hur motsägelsefullt det än kan låta, så ger ny teknik oss möjlighet att både bli mer kreativa, utveckla nya förmågor och att själva innovera, alltså skapa helt nytt - utan att vi först måste lära oss mer om teknik.
I somras blev Nacka första svenska kommun att automatisera ett beslut i bygglovsprocessen. Utfallet har varit 100-procentigt korrekt, så nu tas nästa steg med att helautomatisera två olika beslut.
Sidan uppdaterades: