På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor.
Skapa gärna konto för att spara genvägar och följa nyheter.
Skapa gärna konto för att spara genvägar och följa nyheter.
Ett systematiskt arbetsmiljöarbete handlar om att i samspel och samverkan med medarbetare och skyddsombud:
Kraven på hur SAM ska bedrivas finns beskrivet i Arbetsmiljöverkets föreskrift AFS 2001:1.
På arbetsmiljöverkets hemsida kan du som chef läsa mer om vad ett Systematisk arbetsmiljöarbete innebär. Där finns vägledningar, utbildningsfilmer och tips.
Där hittar du också lagar och andra regler som gäller i arbetsmiljöarbetet.
Hur ansvaret för arbetsmiljöuppgifter fördelats inom Nacka kommun finns beskrivet under fliken arbetsgivarens ansvar.
I Nacka kommun finns ett samverkansavtal (PDF-dokument, 54 kB) som beskriver samverkansgrupp, arbetsplatsträffar och utvecklingssamtal på arbetsplatsen.
På bilden: Deltagare från vår arbetsmiljöutbildning för chefer och skyddsombud, omgång tre, som avslutades hösten 2017.
Sidan uppdaterades: